Türkiye'de

Türkiye'de Neler Oluyor?

Türkiye'de Pazarlama Nasıl Yapılıyor?

Türkiye'de pazarlama nasıl yapılıyor? Bu konuda kapsamlı bir araştırma yaparak elde edilen bilgileri sizlerle paylaşmaya çalışacağız. Türkiye'de İnternet 94 yıllarında yavaş yavaş yayılmaya başladı. O yıllarda bilgisayarımız var ama İnternet kavramı nedir bilmiyorduk.

Duyumlar üzerinde yola çıkarak İnternet almaya karar verdiğimde ilk olarak PTT kurumuna gittim ve görevli personele ben İnternet almak istiyorum dediğimde aldığım cevap oldukça şaşırtıcı idi. Aldığım cevabı merak ediyorsunuz, Değil mi? Peki onuda anlatayım. Görevli personel o dediğiniz şey neyse bizde bulunmaz diyerek uzaklaştırmak istedi.

Konuyla ilgili biraz bilgi aktarınca da öyle bir şey yeni mi çıkmış gibi söylenerek durumu geçiştirmeye çalıştı. Diyeceğim o ki teknoloji ülkemizde çok hızlı gelişti, bu sebeple işletmelerimizin İnternet kavramının ne olduğu konusunda derin bir bilgisi yok. Facebook ve twitteri internet sanarak interneti çok iyi biliyorum gibi söylemlerde bulunanlarda yok değil. İnternet ülkemizde çok az işletme tarafından doğru kullanılıyor.

Aradan 20 yıldan fazla bir süre geçti bizler bir araştırmacı olarak işletmelerin az maliyetle çok müşteriyi nasıl elde edebilir düşüncesi ile çalışmalarımıza ara vermeden devam ettik. Bu geçen sürede deneme yapmadığımız çalışma kalmadı dersek daha doğru olur. Konu çok derin olduğu için paragraflar halinde sizlere sunmaya çalışacağım.

Türkiye'de Pazarlama Nasıl Yapılıyor?

Türkiye'de Pazarlama Nasıl Yapılıyor? 

Türkiye şartlarında okuyan kesim teorik olarak, okumayan kesim ise çırak kalfa usta aşamasından sonra pratik bilgi ve deneyimlerle işlerini yürütmektedirler. Okuyan üniversite kesimine bakıyoruz bilgi var fakat deneyim yok serbest piyasaya bakıyoruz deneyim var bilgi yok hal böyle olunca her iki kesiminde bir takım sıkıntıları kaçınılmaz oluyor.  Bunu neden anlatıyorum dersiniz?

Günümüzde iş yeri açanların yüksek oranı üniversite mezunu değil çırak kalfa usta aşamalarından gelerek pratik zeka ile faaliyet göstermektedir. Peki bu işletmelerin pazarlama bilgi ve deneyimi olabilir mi? Olmaz dediğinizi duyar gibiyim.

Türkiye'de satış ile pazarlamayı aynı görmelerinin sebebi de budur işte!

Pazarlaması olmayan işletmelerin satışları kesinlikle düşük oranda olur. Aslında konuyu daha da detaylı yazmak isterdim ama zamanım biraz kısıtlı sizlerden özür diliyorum. Şimdi satış ile pazarlamayı ayıralım...

Pazarlama reklam tanıtım duyuru vb. durumu kapsar; Pazarlama bir ürünün üretimden yola çıkarak müşteriye ulaşana kadar geçen süredir. Satış ise malın müşteriye teslim edildiği ve tahsilatın yapıldığı aşamadır.

Bir işte başarı elde etmek için bilgi deneyim ve tecrübe en gerekli kavramlardır. Bizlerde yılların verdiği bilgi deneyim tecrübe birikimlerini ele alarak iş dünyamıza katkı sağlamaya esnaf ve üreticinin az maliyetle daha çok müşteri kazanmasını sağlama çabası içerisindeyiz.

Pazarlama 1980 yıllarının öncesine bakarsak çok evrim geçirdi ve farklılaştı. Sektörel tecrübe olmadan İnternet kullanımından başarı elde etmek şimdilik mümkün görünmüyor. İlk yıllarda kolaydı ama şimdi öyle değil... Şu anda İnternet'in ne olduğunu kimseye anlatamıyoruz. İnternetin gücünün sizin görmediğiniz bir alanda olduğunu da unutmayın.

Türkiye Firmaları kapsamında vereceğimiz desteği geniş kapsamlı ve ticari bir altyapı ile oluşturduk. Şu anda Türkiyede.Online web sitemizden sunmaya çalışacağız. Tıklayın